افزایش رتبه سایت آسان

افزایش پیج رنک گوگل استادشو

این یو آر ال ها با توجه به وضعیت پارامترهای خود و نسبت آن با دیتابیس سایت، محتوای متفاوتی را نمایش می دهند. یو آر ال های ثابت تنها در صورتی تغییر می کنند که ادمین سایت آن را در بک اند تغییر دهد. اگر از صفحه‌ساز WPBakery برای ساخت صفحات خود استفاده می‌کنید، افزونه Hover Effects for WPBakery Page Builder می‌تواند به شما کمک کند تا افکت‌های جذاب و مختلفی برای تصاویر و دیگر عناصر صفحه ایجاد کنید. این افزونه با یکپارچه شدن با صفحه‌ساز WPBakery، استفاده از آن را بسیار آسان می‌کند و به شما امکانات متنوعی برای شخصی‌سازی افکت‌ها می‌دهد. این افزونه به طور خودکار پیوندهای یکتا را بر اساس تنظیمات شما ترجمه کرده و آن‌ها را به زبان دلخواه نمایش می‌دهد. همچنین، با استفاده از این افزونه، به راحتی می‌توانید صفحات سایت خود را برای مخاطبان بین‌المللی آماده کنید.

استادشو یکی از ارائه‌دهندگان معتبر هاست و دامنه در ایران است که خدمات متنوعی برای سایت‌های وردپرسی ارائه می‌دهد. برای کسانی که می‌خواهند ابزارک‌ها را مستقیماً در مطالب خود استفاده کنند، افزونه “AMR Shortcode Any Widget” یک گزینه عالی است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که ابزارک‌ها را در هر بخشی از مطالب یا صفحات خود با استفاده از شورت‌کدها قرار دهید. افزونه‌های ترجمه خودکار پیوندهای یکتا در وردپرس یک راهکار موثر برای این مسئله هستند. در این مقاله از سایت استادشو، به بررسی نحوه ترجمه خودکار پیوندهای یکتا در وردپرس و معرفی بهترین افزونه‌ها خواهیم پرداخت.

تمامی این موارد باعث به وجود آمدن صفحات زامبی و در برخی مواقع کنیبالیزیشن در سایتتان می شود. علاوه بر این استفاده بدون برنامه از برچسب ها می تواند به صفحات زامبی سایت شما اضافه کند. در مطلب " چگونه تولید محتوا کنیم؟ " به شما یاد داده ایم که چطور یک محتوای خوب بنویسید. ثانیا می بایست لینک ها و تصاویر سایت را بررسی کنید، لینک های قدیمی یا شکسته شده را ترمیم و یا تغییر دهید. اگر شما قادر به ایجاد یک تصویر بهتر در مقایسه با تصویر قبلی هستید پیشنهاد می شود با تصاویر قبلی جایگزین نمایید.

به این معنی که یک متن مشخصی برای آن ایجاد کرده و تنها دست به تغییر جزیی آن در صفحات مختلف بزنید. هم اکنون غالب ترافیک وب بر بستر دستگاه های موبایل منتقل می شود، بنابراین کاملا منطقیست که به بهینه بودن سایت ها در این دستگاه ها توجه ویژه ای کنیم. همچنین در حضور الگوریتم های گوگل مانند Mobilegeddon اهمیت این مسئله دو چندان نیز می شود. این افزونه از سرویس‌های ترجمه معتبر مانند مایکروسافت برای ترجمه پیوندهای یکتا استفاده می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که پیوندهای یکتا را بدون نیاز به تغییر دستی، به زبان‌های مختلف ترجمه کنید. با این کار، کاربران سایت شما می‌توانند به راحتی و سریع‌تر به محتوای موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. چگونه مشکلات جستجو را برطرف کنم؟ بررسی تنظیمات موتور جستجوی سفارشی، بهینه‌سازی سرعت سایت و استفاده از ابزارهای تحلیلی می‌تواند به رفع مشکلات جستجو کمک کند.

لیستی از سوالات/کلمات کلیدی دم بلندی که در رابطه با کلمه کلیدی شما جستجو می شوند را به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، Ahrefs به من می‌گوید که دشواری کلمه کلیدی (KD) برای لینک بیلدینگ کلمه کلیدی 77 است، که یک کلمه کلیدی کاملا رقابتی برای رتبه‌بندی است. اما اگر روی برگه سوالات کلیک کنید، لیستی از کلمات کلیدی با KD پایین را دریافت خواهید کرد. چرا که در ابتدا این محتواها بر اساس استراتژی سئو و کیورد ریسرچ انجام شده نگارش می شوند. بنابراین باید پس از مدتی آن ها را بررسی کرد و بر اساس نیاز و سرچ کاربر، اپدیت محتوا را انجام داد. به این دلیل که رقبای شما با بهبود رتبه سایت در گوگل برای همین کلمات چند قدم از شما جلو می افتند و شما آن ها را نادیده می گیرید.

با این حال شما از یک طرف مخاطبان خود را از دست می دهید و از طرف دیگر نیز گوگل هم رتبه سایت در گوگل را به راحتی کاهش می دهد. ساختار سایت یعنی این¬که تمامی المان¬ها و تگ¬ها به‌درستی به کار رفته باشند. متن انکرتکست (Anchor Text) یا متن لنگر درواقع متن قابل کلیک در یک لینک است که معمولاً آبی‌رنگ و زیرخط‌دار است. همچنین، انکرتکست به گوگل کمک می‌کند تا مشخص کند صفحه‌ای که به آن لینک داده می‌شود، دربارۀ چیست. پس شما هم پر سرعت باشید؛ یعنی سرعت سایتتان را تا جای ممکن بالا ببرید؛ مثلا می‌توانید حجم تصاویرتان را کم کنید، ویدئوها را فشرده کنید و ... اما مسئله مهمی که می خواهیم به آن بپردازیم چگالی کلمات کلیدی می باشد.

همچنین برخی از گزارش گیری ها در نسخه رایگان، به صورت محدودتری نمایش داده می شود. ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Semrush می‌تونن بهت کمک کنن که بررسی کنی کدوم تصاویر Alt Text ندارن و باید بهشون اضافه بشه. ابزارهایی مثل Ahrefs یا Screaming Frog بهت کمک می‌کنن تا لینک‌های شکسته رو پیدا کنی و اونا رو یا به صفحات درست ریدایرکت کنی یا اگه صفحه‌ای حذف شده، لینک رو کاملاً حذف کنی. یه نکته جالب اینه که همیشه دنبال کلمات کلیدی که رقبات استفاده می‌کنن نباشی؛ گاهی پیدا کردن خلأهایی که اونا بهش توجه نکردن، می‌تونه برگ برنده‌ات باشه! پس حتماً کلمات کلیدی‌ای که رقبات کمتر بهشون توجه کردن رو هم توی برنامت بذار. اکنون که متوجه شدید چگونه سئو سایت را بالا ببریم، بهتر است از دلایل افت رتبه سئو سایت نیز اطلاع داشته باشید.

نظرات مشتریان خوشحال را دریافت کنید، این نه تنها به رتبه بالاتر سایت شما کمک می کند، بلکه اعتبار بسیار مورد نیاز را نیز به شما می دهد. سپس می توانید برای جذب مشتریان جدید به 5 ستاره خود در رسانه های اجتماعی افتخار کنید. مطمئن شوید که هر صفحه در سایت شما تنها چند کلیک با صفحه اصلی شما فاصله دارد، به خصوص صفحات مهم شما. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، قانون کلی این است که کلمات کلیدی را پیدا کنید که حجم ترافیک مناسبی با رقابت کم دارند. در این مقاله، 17 مرحله آسان را گردآوری کرده‌ام که به شما کمک می‌کند در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، حتی اگر در سئو وبلاگ کاملاً تازه کار باشید.

سیمیلاروب (SimilarWeb) یک ابزار آنلاین تحلیلی است که به کاربران امکان می‌دهد تا ترافیک وب‌سایت خود را بررسی کرده، رفتار کاربران را تحلیل کنند و به تحلیل رقبا بپردازند. این ابزار به‌ویژه برای متخصصان سئو و دیجیتال مارکترها کاربرد دارد زیرا با استفاده از آن می‌توان به اطلاعات دقیقی از ترافیک سایت، منابع مختلف ترافیکی، کلمات کلیدی، روندهای تاریخی و تحلیل رقبا دست یافت. سئو (SEO) به معنای در واقع از سه کلمه Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می باشد. یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل، موبایل فرندلی بودن است. به احتمال زیاد تا کنون متوجه شده اید که چرا افزایش رتبه سایت به یک موضوع مهم برای صاحبان وب سایت ها تبدیل شده است.

این سه بخش تأثیر زیادی روی سئو دارن و هم برای گوگل و هم برای کاربرا مهم هستن. یکی دیگر از تکنیک هایی که باعث افزایش سئو سایت شما در گوگل می شود، استفاده از محتوای ویدیویی در سایت تان است. استفاده از ویدیو در کنار محتوای متنی به کاربران کمک می کند تا موضوع صفحات را به طور کامل متوجه شوند و در ذهن آنها ماندگار شوید. یکی از روش های بالا بردن رنکینگ سایت، فراهم کردن دسترسی آسان کاربر به صفحات مختلف سایت است. در صورتی که کاربر بتواند از قسمت های مختلف سایت شما به آسانی استفاده کند، تاثیر مثبتی بر تجربه کاربری و سئو سایت می گذارد. کوتاه کردن مسیر کلیک، یکی از روشهای ساده کردن مسیر دسترسی سایت برای کاربران است.

سپس، از ابزارهای خبره برای انجام ویرایش‌های دقیق مانند درجه‌بندی رنگ‌ها بدون از دست دادن کیفیت استفاده کنید. موتور داده‌های شخصی داده‌های اولیه شما را ترکیب و پردازش می‌کند و پیشنهادات متناسب ارائه می‌کند. این داده‌ها را رمزگذاری می‌کند و با Knox Vault در دستگاه شما ذخیره می‌کند، به‌طوریکه برای دیگران غیرقابل دسترسی است. پس از اعمال افکت‌ها، می‌توانید آن‌ها را در صفحات مختلف سایت استفاده کنید. استفاده از افزونه‌ها و ابزارک‌ها در وردپرس باعث می‌شود که سایت شما علاوه بر زیبایی، عملکرد بهتری داشته باشد و بازدیدکنندگان راحت‌تر بتوانند با سایت شما تعامل کنند. اما بیاید از اول بگوییم، تا کاربر جدید وجود نداشته باشد، کاربری برای وفادار شدن نیز نخواهد بود.

با استفاده از دسته بندی ها می توانید محتوای سایت را در موضوعات کلی تقسیم بندی کنید. برچسب ها این اجازه را به شما می دهند تا مولفه های خاص دیگری را تعریف کرده و محتوای سایت را در آنها بگنجانید. به عنوان یک قاعد کلی در ذهن داشته باشید که فرمت های JPG، PNG و GIF در نوع خود جز بهترین انتخاب ها هستند. علاوه بر این می بایست حجم این عکس ها را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید تا سرعت بارگذاری صفحات افزایش یابد. با استفاده از فایل robots.txt می توانید از دسترسی پایشگرها به اینکس بعضی از صفحات جلوگیری کرده تا از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید.

به عنوان مثال بروزرسانی دائم صفحه اصلی سایت با قرار دادن محصولات جدید مطمئنا خیلی بهتر از اعمال تغییرات سالانه حول چند کلمه در این صفحه می باشد. برای بهینه سازی این قسمت می بایست طرح کلی مطلب (سرفصل ها و زیرمجموعه ها) را مشخص کرده و سپس قوانین استفاده از این تگ ها را رعایت کنید. در انتها نیز باید کلمات کلیدی متنوعی را در هر یک از هدینگ ها به کار برده تا شانس کسب رتبه حول این کلمات کلیدی را افزایش دهید. این کار باعث ایجاد یک برند شخصی برای هر یک از آنها شده و وجهه مشخصی به آنها می دهد. این برندهای شخصی می توانند در قالب یک فرد یا یک تیم باشند و هر یک در زمینه خاصی فعالیت کنند.

در حالت کلی می توان گفت اگر نرخ متوسط کلیک (CTR) وب سایت بیشتر باشد، احتمالا جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب خواهید کرد. حتی اگر محتوای یک صفحه دارای اطلاعات نابی باشد، اما وجود اشتباهات نگارشی موجب افت رتبه آن توسط گوگل خواهد شد. تنها چند دقیقه بررسی مجدد محتوا از این حیث و رفع این گونه مشکلات می تواند تاثیر خوبی بر روی رتبه آن داشته باشد. شاید شما تا همین پنج سال پیش وبلاگ بسیار فعالی داشتید و چندین هزار مطلب در آرشیو سایت شما وجود داشته باشد. در چنین شرایطی احتمالا مشاهده می کنید که ترافیک سایتتان روز به روز در حال کاهش است.

اگر هاست شما سالم نباشد و به طور مکرر قطع شود، کاربران به زودی از ورود به سایت شما امتناع می‌کنند. این مثال نمونه‌ای است که معمولاً در CMSهایی مانند وردپرس مشاهده می‌کنید و به تصاویر شما مربوط می‌شود. بسیاری از افراد تگ ALT را نادیده می‌گیرند؛ چراکه تگ ALT هنگام نمایش تصویر در یک صفحۀ سایت مشاهده نمی‌شود، اما نقش مهمی در بهبود رتبه‌بندی صفحه دارد. به‌طور خلاصه، شما می‌توانید مرتبط‌ترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید تا ترافیک مرتبطی را وارد کنید که رتبۀ صفحۀ شما را افزایش می‌دهد. اکنون که می‌دانید صفحات شما برای عبارات کلیدی خاص در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرند، می‌توانید فهرست کلمات کلیدی را اصلاح و تعریف کنید تا بتوانید محتوای ‌سایت خود را براساس آن قرار دهید.

در این پست سعی کرده ایم نمونه فوتر سایت را برای علاقمندان به طراحی سایت در انواع مختلف آماده نماییم. اگر راهنمای عمیق‌تری می‌خواهید، راهنمای نهایی سئوی ما را برای مبتدیان بررسی کنید. هنگامی که مطمئن شدید که محتوای شما قابل پیوند است، می توانید شروع به ارتباط با تأثیرگذاران در جایگاه خود کنید و از آنها بخواهید در صورت ارزشمند بودن محتوای شما به آن لینک دهند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که یک همبستگی قوی بین تعداد دامنه های ارجاع دهنده و رتبه های بالاتر وجود دارد. اگر شروع به کار کرده اید، حتما ساختار پیوند دائمی پیش فرض را تغییر دهید تا URL شما کوتاه تر و زیباتر به نظر برسد. هنگام نوشتن عنوان سئو و توضیحات متا برای پست خود، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

برای اینکه بدونی چقدر می‌تونی توی نتایج جستجو رتبه بگیری، باید پتانسیل رتبه‌بندی سایتت رو درک کنی. اول باید ببینی که کلمات کلیدی‌ای که می‌خوای روشون کار کنی چقدر رقابت دارن و چه میزان جستجویی دارن. بعد از اون، باید بررسی کنی که آیا محتوای سایتت، بهینه‌سازی فنی و تجربه کاربریت به اندازه کافی قوی هست که بتونه با رقبا رقابت کنه یا نه. یکی از مهم‌ترین عوامل در بهبود پیج رنک و سئو سایت، تولید محتوای باکیفیت است. گوگل از سایت‌هایی که محتوای ارزشمند و مفید تولید می‌کنند استقبال می‌کند.

گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو است که روزانه بیش از 8.5 میلیارد جست و جو انجام می‌دهد. بنابراین اگر به فکر بهینه‌سازی وبسایت و محتوای خود هستید، هرگز از گوگل غافل نشوید. اما حقیقت را بخواهید، بک لینک ها به تنهایی نمی توانند شما را در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنند. الگوریتم های گوگل پیچیده هستند، بیش از 200 رتبه در الگوریتم گوگل وجود دارد که به تعیین اینکه به کدام صفحه نیاز دارد پاداش دهد. به عنوان مثال، کلمه کلیدی بهترین ابزار ساخت بک لینک دارای KD 30 است که رتبه بندی آن نسبتا آسان است.

علاوه بر آن ایجاد شبکه های اجتماعی قوی موجب دیده شدن آنها در هنگام جستجوی نام برند شما می گردد. این گونه تمام صفحات اول جستجو در نام برند خود را متعلق به خود خواهید کرد. در این راستا سعی کنید در پلتفرم های موجود ثبت نام کرده و توضیحات دقیقی از برند خود در درج کنید. فاکتورهایی مانند اضافه کردن جزییات بیشتر به یک مطلب، استفاده از سبک های نوشتاری ساده و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی می تواند شانس محبوب شدن محتوا را افزایش دهد. ایجاد برچسب های محتوایی موجب دسته بندی محتوای سایت شما در ابعاد کوچک تر می شود.

اگر خوش‌شانس باشید و کلمه کلیدی شما از سختی کمی برخوردار باشد، احتمالا طی دو الی سه ماه در نتایج گوگل و بعد از آن هم بین یک الی دو ماه در صفحه اول گوگل خواهید بود. البته این خوش بینانه ترین حالت است و در حالت کلی نمی توان برای رسیدن به جایگاه مناسب در گوگل، زمان مشخصی را تعیین نمود. در بسیاری از موارد، بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل به سادگی اتفاق نمی افتد و نیاز به هزینه و زمان بسیار زیادی دارد. در بخش قبل ما سعی کردیم 4 نوع مهم و کاربردی از کلمات کلیدی را بر اساس سرچ کاربر بیان کنیم. برای انتخاب کلمات کلیدی باید یک فرآیند تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) انجام گیرد. با تحلیل دقیق سایت‌های رقبای خود، می‌توانید نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و با ارائه راه‌حل‌های بهتر، کاربران را به سمت خود جذب کنید.

تبلیغات پولی (PPC) به افزایش رتبۀ جست‌وجوی هر صفحه از سایت شما کمک می‌کند؛ اما نمی‌توانید برای موفقیت تجاری به‌طور مستمر به این روش اعتماد کنید. در‌حالی‌که با اجرای چند نکتۀ ساده اما مهم، البته به‌صورت مداوم، می‌توانید با افزایش رتبۀ سایت خود به صدر نتایج جست‌وجوی گوگل دست پیدا کنید. بهینه کردن و همچنین کاهش میزان حجم تصاویر موجود در وب سایت موجب بالا بردن میزان سرعت بارگذاری آن ها می شود. فراداده، اطلاعاتی است که گوگل از صفحه شما می‌گیرد و در نتایج جستجو (SERPs) نمایش می‌دهد. اگر خودتان فراداده را ارائه نکنید، گوگل معمولا ابتدای مقاله شما را برمی‌دارد که ممکن است به خوبی موضوع صفحه شما را نشان ندهد.

اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. ابزارهای زیادی با کاربردهای مشابه وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. ما سعی کردیم چند مورد از قدیمی ترین ها و کاربردی ترین های آن ها را نام ببریم. به یاد داشته باشید که برای برخورداری از کارکرد موثر این ابزارها بهتر است اشتراک آن ها را خریداری کنید. چرا که در مصرف تریال آن ها، برخی از آپشن ها قفل و فقط با خرید اشتراک برایتان قابل استفاده خواهد بود.

پس از سرچ یک موضوع توسط کاربر در گوگل، اولین چیزی که در نتایج نظر او را به خود جلب می کند، عنوان مطالب و متا دیسکریپشن آن است. انتخاب یک عنوان درست و بهینه نوشتن توضیحات متا، از جمله تکنیک های بالا بردن رنک سایت است. عنوان کوتاه و جذاب برای محتواهای خود استفاده کنید؛ زیرا کوتاه بودن عنوان ها تاثیر بسزایی در رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی دارد. در محتوا " چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ " به صورت کامل نحوه نوشتن عناوین و تیترهای جذاب را گفته ایم. برای مثال در نام دامنه وب پویا، کلمه وب استفاده شده است؛ چرا که حوزه فعالیت آن مرتبط با خدمات طراحی وب سایت است.

خدمات سئو سایت خود را به تیمی حرفه ای بسپارید و به آسانی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید و در کمترین زمان، فروش خود را به کمک گوگل چند برابر کنید. از نظر تکنیک‌های سئو خارج از صفحه، کسب بک لینک‌ها شاید مهم‌ترین کار باشد. پیوندهای برگشتی منابع معتبر به گوگل اطلاع می‌دهند که سایت‌های دیگر به سایت شما اعتماد دارند. بک لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که از دیگر وبسایت‌های آنلاین به وبسایت شما ارجاع داده می‌شوند و یکی از راه‌های رتبه بندی وبسایت توسط گوگل، وجود بک لینک‌های زیاد است. پیش از بهینه‌سازی وبسایت، باید کلمات کلیدی خود را مشخص کنید و بدانید که برای کدام کلمات کلیدی می‌خواهید بهینه‌سازی وبسایت انجام دهید. در غیر این صورت، شما در حال تلاش برای چیزی خواهید بود که هیچ پیشرفتی نخواهد داشت.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری