الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه

هرم سئوی تقی مولوی چیست ؟: راهنمای جامع برای متخصصان و علاقه‌مندان ایونا

اصلی‌ترین مفهوم این الگوریتم، رتبه‌بندی صفحات وب بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی به هر صفحه بود. با این الگوریتم، گوگل تلاش می‌کند تا ارزش و اهمیت هر صفحه وب را ارزیابی کرده و بر اساس آن، رتبه‌بندی مناسبی را به صفحات مورد نظر اختصاص دهد. الگوریتم پیج رنک بر اساس مفهوم “ارزش لینک” عمل می‌کند، که به معنای این است که لینک‌های ورودی از صفحات دیگر، به‌عنوان نشانگری از ارزش و اهمیت آن صفحه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. به صاحبان وبسایت‌ها توصیه می‌شود که به بهبود لینک‌های ورودی و فعالیت‌های سئو بپردازند تا به بهبود کیفیت و رتبه‌بندی صفحات خود دست یابند. هر چند که الگوریتم پیج رنک هنوز یکی از اصولی‌ترین الگوریتم‌های گوگل است، اما تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم در این الگوریتم و دیگر عوامل رتبه‌بندی، نشان می‌دهد که گوگل در حال بهبود و تغییر الگوریتم‌های خود است. برای صاحبان وبسایت‌ها اهمیت زیادی دارد که با ایجاد محتوای باکیفیت، بهینه‌سازی مناسب و جلب لینک‌های با کیفیت، سعی در بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت خود داشته باشند.

ما سئوکاران و مدیران وب‌سایت‌ها برای اینکه بهره بهتر و بیشتری از الگوریتم‌های گوگل ببریم باید با تک تک آن‌ها و طرز کارشان آشنا باشیم تا در جای مناسب و به درستی آن‌ها را به کار بگیریم. به همین جهت در ادامه فهرست کاملی از تمام آپدیت‌های الگوریتم‌های گوگل به همراه توضیح مختصری در مورد آن‌ها ارائه خواهد شد. در دنیای پویای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیست‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای ساده‌سازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وب‌سایت هستند. یکی از این رویکردها، استفاده از مدل‌های هرمی است که به شکل بصری، اولویت‌ها و مراحل مختلف سئو را نشان می‌دهند. با راهکارهای موثری شامل حذف لینک‌های مخرب، بهبود کیفیت بک‌لینک‌ها، رعایت اصول لینک‌سازی داخلی و خارجی و تولید محتوای باکیفیت و اصیل می‌توان اسپم اسکور را کاهش داد.

مهندسی مکانیک، عاشق موسیقی، انیمه و فیلم هنری، نقاشی و خطاطی و همین‌طور بازی‌های نقش‌آفرینی جذاب. در این الگوریتم دو عدد گرفته می‌شود، در یکدیگر ضرب شده و پس از آن خروجی تولید می‌شود. جهت اطلاع و دریافت مشاوره بهترین خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ نارینگ همین الان با ما کارشناسان ما تماس بگیرید. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته می‌شود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست.

خواندن این متن‌ها سخت بود و کاربردی برای مخاطب‌ها نداشت و تنها باعث افزایش نرخ کلیک و هم‌چنین بالا رفتن ترافیک ورودی سایت می‌شد. در نتیجه این وب‌سایت‌ها رتبه‌های بالا را در صفحه‌ی نتایج گوگل به دست می‌آوردند.اما حالا تاکید پنگوئن گوگل روی وب‌سایت‌هایی‌‌ست که محتوای باارزش تولید می‌کنند و متن‌هایی که با کلمات کلیدی بمب‌باران شده‌اند، کنار گذاشته می‌‎شوند. این الگوریتم از مجموعه‌ای از عوامل مختلف استفاده می‌کند تا ارزیابی کند کدام صفحات و منابع وب مرتبط‌تر و کارآمدتر هستند. این عوامل شامل ویژگی‌های مختلف مانند کلمات کلیدی، کیفیت محتوا، اعتبار و اهمیت منابع، سرعت بارگیری صفحات و ساختار صفحات وب می‌شوند. الگوریتم های گوگل در هر زمانی بهبود یافته و تغییراتی را تجربه می‌کنند تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.

پیج رنک اکنون تنها یکی از فاکتورهایی است که گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب در نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند؛ اما در روزهای اولیه، این موتور جستجو نقش مهمی ایفا می‌کرد و امروزه نیز بخش مهمی از الگوریتم آن است. الگوریتم های گوگل مجموعه ای از فرمول ها و قوانین پیچیده ریاضی هستند که ارتباط و کیفیت یک صفحه وب یا وب سایت را بر اساس پرس و جوی جستجوی کاربر تعیین می کنند. این الگوریتم ها توسط موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی صفحات وب و تعیین ترتیب ظاهر شدن آنها در نتایج جستجو استفاده می شود. گوگل در سال ۲۰۱۵، افزونه‌ای از الگوریتم مرغ مگس خوار را با نام RankBrain منتشر کرد. این افزونه صفحات سایت را بر اساس اینکه تا چه حد به هدف جستجوی کاربر پاسخ می‌دهند، رتبه‌بندی می‌کند.

«صفحه تماس با ما» یکی از اجزای مهم هر ‌سایت است که امکان ارتباط با مدیر سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عدم وجود این صفحه یا ارائه اطلاعات نادرست یا ناقص در آن، نشان‌دهنده یک سایت اسپم است. به همان نسبت اطلاعات تماس دقیق و کامل، فرم تماس کاربردی، اطلاعات در مورد شرکت یا صاحب سایت از ویژگی‌های یک «صفحه تماس با ما» معتبر است. شاخص اسپم اسکور در سایت Moz معرفی شده است و به وب‌مسترها، دارندگان سایت و کارشناسان سئو کمک می‌کند تا میزان ریسک و اعتبار سایت خود یا سایر سایت‌ها را ارزیابی کنند. با استفاده از اسپم اسکور می‌توان در کنار بررسی دستی، کیفیت لینک‌های ورودی و خروجی سایت را به طور دقیق‌تر ارزیابی کرد.

این الگوریتم سایت هایی را که در صنایع خاص مانند وام های کوتاه مدت، از تکنیک های اسپم برای بهبود رتبه خود استفاده می کردند، جریمه می کرد. ضروری است که قدرت جدیدترین الگوریتم های گوگل در سئو را دست کم نگرفت و آن را تایید کرد. زیرا رعایت همین الگوریتم‌ها است که می‌تواند یک وب سایت را به بهترین وب سایت ممکن تبدیل کند. در این صورت بازدیدکنندگان از نتایجی که می‌بینند خوشحال می‌شوند و این امر می‌تواند همیشه یک سیگنال مثبت در جهت رتبه بندی گوگل به شمار رود. بررسی الگوریتم های مورد استفاده موتورجستجو گوگل و رعایت آنها بسیار مهم است اما در مقابل رعایت نکردن آن و یا در واقع به بازی گرفتن آن نیز به همان اندازه مهم خواهد بود. اگر به رتبه بندی بالای سایت خود اهمیت می‌دهید رعایت الگوریتم‌های جدید گوگل در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستحجو بسیار موثر خواهد بود.

این الگوریتم به گوگل این امکان را داد تا بخش‌های خاصی از یک صفحه وب را در نتایج جستجو رتبه‌بندی کند. در گذشته، فهمیدن هدف کاربران از جستجوهای بسیار خاص برای گوگل دشوار بود، زیرا پاسخ‌های آنها اغلب در محتواهای خاص وبسایت‌ها مدفون بودند. بنابراین انگیزه گوگل از این به‌روزرسانی این بود که هدف جستجوی کاربران از یک عبارت خاص را راحت‌تر پیدا کند. الگوریتم پنگوئن از جمله الگوریتم‌هایی است که بارها به‌روزرسانی شده و در آخرین آپدیت که در 23 سپتامبر 2016 انجام شد، این الگوریتم با الگوریتم core ترکیب شد. به این ترتیب در حال حاضر علاوه بر اینکه بر حضور به موقع و کافی کلیدواژه در محتوا نظارت دارد، کیفیت بک لینک‌هایی که صفحه وب گرفته است را نیز بررسی می‌کند. الگوریتم پنگوئن بخش مهمی از امتیاز رتبه بندی گوگل برای صفحات اینترنتی را شامل می‌شود و تاثیر زیادی در نتایج گوگل دارد.

میزان این تاثیر‌گذاری به‌خصوص بر‌روی مزارع محتوا که دارای محتوا‌های انبوه و بی‌کیفیت بودند بیشتر احساس شد و افت رتبه‌های شدیدی را تجربه کردند. از آنجایی که این روزها تعداد کاربران موبایل نسبت به کاربران دسکتاپ بسیار بیشتر است، گوگل هم به نسخه موبایلی سایت اهمیت خیلی بیشتری می‌دهد. اگر تا به حال عادت کرده بودید مثل ربات‌ها فکر کنید و یا مدام از کلمات کلیدی مشخص در متنتان استفاده کنید، حالا کافی‌ست به ذهن طبیعی و انسانی خودتان برگردید و همان‌طور که فکر می‌کنید بنویسید. ذهن ما با شنیدن هر کلمه دایره‌ای از کلمات هم‌معنی و مرتبط با آن را به یاد می‌آورد و خیلی وقت‌ها عبارت‌های با طول متوسط و توصیفی به جای برخی کلمات به ذهنمان می‌رسد که می‌تواند محتوای ما را جلو ببرد. پس بین کلمه‌ها پل بزنید، ترکیب‌سازی کنید، خلاق باشید و به ذهن طبیعی انسان نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

تهیه محتوای مربوط به محصولات مستلزم صرف زمان و تلاش بیشتر برای تحقیق، آزمایش و تجزیه و تحلیل محصول و همچنین توجه بیشتر به جزئیات و ارائه اطلاعات زمینه ای بیشتر در مورد محصولات مورد بررسی باشد. الگوریتم E-A-T گوگل یکی از مهم‌ترین شاخص هایی است که گوگل برای تعیین اینکه آیا محتوا برای خوانندگان ارزشمند است یا نه استفاده می‌کند. البته بسیاری از کارشناسان EAT را الگوریتم نمی دانند و آن را یک شاخص ارزیابی کیفیت می دانند. با توجه به نام این الگوریتم، می‌توان دریافت که به قسمت‌های بالایی صفحات سایت کار دارد اما اسلايدر ها مورد هدف اين الگوريتم نيستند. در هر صورت هر محتوای کپی شده ای داشته باشید، از طرف گوگل توسط این الگوریتم شناسایی و جریمه می شوید.

بعد از الگوریتم‌های سخت گیر پاندا و مرغ مگس خوار که بر کیفیت محتوا نظارت داشتند؛ به تازگی گوگل یک الگوریتم دیگر به نام محتوای مفید (helpful Content) منتشر کرد که باز بیشتر از پیش اهمیت محتوای با کیفیت و مفید را به همه گوشزد کند. با آپدیت هسته اصلی گوگل و انتشار این الگوریتم، باز هم بسیاری از سایت‌ها افت رتبه داشته و بعضی دیگر به رتبه‌های بالا صعود کردند. الگوریتم Helpful Content هم جز الگوریتم‌های جدید گوگل است که تاثیر زیادی بر روی رتبه‌بندی صفحات داشته. گوگل لینک‌های ورودی به سایت را بررسی می‌کند تا اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی سایت‌های لینک‌دهنده پیدا کند.الگوریتم کبوتر با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد، نتایج جستجو را برای کاربرانی که در مکان‌های مختلف قرار دارند، متفاوت می‌کند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر در تهران به دنبال “رستوران” باشد، نتایج جستجو شامل رستوران‌های واقع در تهران خواهد بود.

این الگوریتم به شناسایی صفحات معتبر برای رتبه‌بندی می‌پردازد و در کنار الگوریتم PageRank برای شناسایی صفحات تخصصی و معتبر به کار می‌رود. منظور از صفحات تخصصی، صفحاتی هستند که مشخصا به یک موضوع خاص اشاره دارند و به سایت‌های دیگر لینک داده‌اند. هیلتاپ با این روش، صفحات معتبر وب را شناسایی می‌کند و سپس گوگل برای شناسایی وب‌سایت‌های باکیفیت وارد عمل می‌شود و این عوامل را در رتبه‌بندی اعمال می‌کند. الگوریتم های گوگل مجموعه‌ای از قواعد و الزاماتی هستند که توسط گوگل برای تعیین رتبه صفحات در نتایج جستجو استفاده می‌شوند و نظم این سیستم بزرگ را اداره می‌کنند. این الگوریتم‌ها با بررسی محتوای صفحات، ساختار سایت و تعاملات کاربر با آن صفحات، آن‌ها را رتبه بندی می‌کنند.

در اکثر این آپدیت ها تغییرات جزئی و بسیار کوچکی اتفاق می افتد که نمی‌توانیم متوجه آن‌ها بشویم، اما هر چند وقت یک بار یک تغییر اساسی و بزرگ در گوگل می بینیم و این تغییرات باعث می شوند همیشه نیاز به سئو و متخصص سئو و البته محقق احساس شود. شایان ذکر است که گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز می کند و الگوریتم های جدیدی را برای بهبود نتایج جستجو و مبارزه با هرزنامه ها منتشر می کند. برخلاف سایر الگوریتم‌ها که تسک‌ها را یکی پس از دیگری انجام می‌دادند، الگوریتم MUM چندین کار را باهم انجام می‌دهد. به عبارت دیگر یعنی همزمان توانایی خواندن متن، درک مفهوم و تقویت آن با ویدئو و صوت را انجام می‌دهد. همچنین به بیش از 75 زبان زنده دنیا مسلط است تا بتواند اطلاعات را به درستی دریافت کند و سوالات پیچیده کاربران را پاسخ دهد.

بنابراین بالا بودن نرخ کلیک یکی از فاکتورهای مهم در افزایش رتبه‌ی سایت شما در صفحه‌ی نتایج جست و جوست. در حالی که نوآوری‌های قبلی مبتنی بر یادگیری ماشین بر اساس چندین مدل آموزش دیده برای وظایف مختلف هستند، هدف در MUM استفاده از تنها یک مدل برای همه وظایف مربوط به نمایه‌سازی، بازیابی اطلاعات و رتبه‌بندی سایت‌ها است. ساده‌سازی مدل‌های یادگیری ماشینی مزایای زیادی برای عملکرد جستجو دارد، اما قبل از اینکه بتوانید به طور کامل متوجه شوید که یک تغییر عمده MUM چه چیزی را نشان می‌دهد، ابتدا باید بفهمید که در اینجا با چه چیزی سروکار داریم. هدف اصل گوگل از ارائه این الگوریتم این بود تا سایت‌هایی که به صورت مؤثر بر سرمایه، سبک زندگی، شادابی و سلامت کاربران تأثیرگذار بودند را بررسی کرده و طبقه‌بندی نماید. این الگوریتم باعث به وجود آمدن الگوریتم دیگی با نام YMYL که مخفف عبارت Your Money, Your Life بود شد.

آشنایی با الگوریتم های گوگل در سئو بسیار مهم است؛ زیرا تعیین می‌کنند که نتایج جستجو چگونه رتبه‌بندی و به کاربران نمایش داده می‌شوند. با درک الگوریتم های جدید گوگل، صاحبان وب‌سایت‌ها و بازاریابان دیجیتال می‌توانند وب‌سایت‌ها و محتوای خود را برای افزایش رتبه در نتایج جستجو بهینه کنند. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش ورودی سایت، افزایش نرخ کلیک، آگاهی از برند و درآمد بالقوه شود. به‌علاوه، به‌روز ماندن با تغییرات الگوریتم های گوگل می‌تواند به صاحبان وب‌سایت کمک کند تا از جریمه‌های گوگل در امان باشند و اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت آن‌ها برای کاربران در دسترس و قابل اعتماد است. الگوریتم کافئین یک به‌روزرسانی بزرگ برای بهبود زیرساخت ایندکس جستجوی گوگل است که در سال 2010 عرضه شد. هدف آن بهبود سرعت، دقت، جامعیت و تازگی نتایج جستجو با به‌روزرسانی ایندکس در بخش‌های کوچک‌تر و با سرعت بیشتر است.

درک این سیستم پیچیده به شما کمک می‌کند تا در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید و بیشترین بهره را از فضای دیجیتال ببرید. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای به‌روزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیل‌تر شد. Mobile-First Indexing الگوریتمی است که گوگل از آن برای ایندکس و رتبه‌بندی صفحات وب بر اساس نسخه موبایل آن‌ها به جای نسخه دسکتاپ استفاده می‌کند. این به این معنی است که نسخه موبایل یک وب‌سایت اولویت بالاتری نزد گوگل برای ایندکس و رتبه‌بندی دارد.

هدف الگوریتم Mobile First Index جلب رضایت کاربرانی است که با موبایل به جستجو در گوگل می‌پردازند! مطابق با این الگوریتم برای راحتی کاربران موبایلی، معیار و ملاک رتبه بندی سایت‌ها بهینه بودن سایت برای گوشی‌های موبایل یا به اصطلاح رسپانسیو بودن آن‌ها است. موبایل فرست ایندکس با سایت‌هایی که نسخه دسکتاپ و نسخه موبایلی آن‌ها یکسان است و سایت‌های که رسپانسیو نیستند، دشمنی سرسختی دارد و آن‌ها را از نتایج جستجو حذف می‌کند. اگر کلمات کلیدی‌تان را به غول‌های چراغ جادوی گوگل اعلام کنید، پنگوئن اجازه نمی‌دهد از سایت‌های بدون ربط سر در بیاورید. در گذشته بسیاری از سایت‌ها برای این که افراد بیشتری را به کلیک کردن روی لینک وب‌سایتشان ترغیب کنند از کلمات کلیدی به شکل انبوه در یک متن استفاده می‌کردند.

مجموعه اندیشه دیجی با مجوز رسمی از پارک علم و فناوری بیش از دو دهه است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ در خدمت شما عزیزان می باشد. اندیشه دیجی با هدف بهبود و گسترش کسب و کار ها در فضای دیجیتال به کمک کارشناسان و متخصصین خود روی کار آمده است. 2- تکرار حرف‌های قبلی با کپی‌ کردن محتواپانداها مثل هر کس دیگری دوست ندارند یک متن را برای بار چندم بخوانند، بنابراین حتی اگر بیست درصد مطلب شما تکراری باشد، آن‌ها دیگر رغبتی به خواندن نخواهند داشت. درست است که کار الگوریتم Penguin با تمرکز و توجه روی لینک‌های ورودی آغاز شد اما این الگوریتم بعد‌ها به رصد لینک‌های خروجی و لینک‌های داخلی سایت نیز پرداخت. گفتنی است زمانی که برخی از این الگوریتم‌ها در یک به‌روزرسانی بزرگ و عمده، به اندازه کافی مورد آزمایش قرار بگیرند تا عملکرد حرفه‌ای آن‌ها اثبات شود، به گونه‌ای که دیگر نیازمند تغییرات عمده نباشند، به الگوریتم هسته گوگل می‌پیوندند. حرفه خود را با برنامه نویسی آغاز کردم و رفته رفته وارد حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ شدم و در مسیر تحلیل کسب و کارهای مختلف از منظر بازاریابی دیجیتال قدم گذاشتم.

الگوریتم گوگل مدیک در واقع برای بررسی سایت‌هایی که در حوزه های سلامت، بهداشت، سرمایه و سبک زندگی فعال بودند ارائه شد. در صورتی که کاربران با مراجعه به این سایت‌ها سرمایه، تجارت و یا حتی سلامت خود را در خطر می‌دیدند، نتایج این سایت از جست‌وجوی گوگل حذف می‌شدند. با بررسی این موارد سایت‌ها در الگوریتم Google Fred درجه‌بندی و رتبه‌بندی می‌شوند. گوگل با استفاده از این الگوریتم شیوه‌های نامناسب و مشکوک را شناسایی کرده و سایت‌های که از این شیوه‌ها استفاده کرده باشند را از نتایج جست‌وجوهای خود حذف می‌کند. بر اساس نحوه کار این الگوریتم برخی از سایت‌ها از 50 الی 90 درصد کاهش رتبه را تجربه کرده‌اند.

با محتواهای کوتاه و بلند آن هم به گونه‌ای نامناسب برخورد داشته و علاوه بر این موارد با سایت‌هایی که تبلیغ محور هستند نیز برخورد خواهد داشت. الگوریتم موبایل گدون گوگل تمرکز مستقیم روی قابلیت موبایل فرندلی بودن داشته و هر سایتی که ‏نسخه موبایل آن در تمامی ورژن‌های موبایل و تبلت به صورت ریسپانسیو نباشد، جریمه‌ شده و جایگاه‌های ‏پایین‌تری را در دستگاه های موبایلی کسب می‌کند. در نتیجه این الگوریتم از 36 روز یک‌بار اجرا می‌شد و نتایج جست‌وجوها را تغییر می‌داد. از سال 2003 به بعد و با گسترش استفاده از اینترنت در بین کاربران، گوگل اساس کار این الگوریتم را به صورت هفتگی تغییر داد. حالا دیگر متوجه شدید که الگوریتم کبوتر چقدر سریع و دقیق می تواند کار شما را راحت‌تر کند.

این الگوریتم، صاحبان وب‌سایت را مجبور کرد تا روی ساخت بک لینک‌های باکیفیت از طریق روش‌های درست و قانونی تمرکز کنند که در نهایت، کیفیت کلی نتایج جستجو را برای کاربران بهبود بخشید. الگوریتم پاندا یکی دیگر از الگورتیم های گوگل است که در سال 2011 راه‌اندازی شد تا کیفیت نتایج جستجو را با هدف قرار دادن و کاهش رتبه سایت‌ های کم کیفیت یا محتوای ضعیف، بهبود ببخشد. این الگوریتم، کیفیت و ارتباط محتوای یک وب‌سایت را ارزیابی می‌کند و سایت‌هایی را که کیفیت محتوای آن‌ها کم است، کپی شده و تجربه کاربری ضعیفی دارد، شناسایی و جریمه می‌کند. الگوریتم پاندا بر عواملی مانند منحصربه‌فرد بودن، مرتبط بودن و جامعیت محتوا و همچنین معیارهای تعامل کاربر مانند نرخ پرش، زمان حضور در سایت و نرخ کلیک تمرکز دارد. تاثیر الگوریتم پاندا بر سئو، بسیار قابل توجه بود به طوری که منجر شد تا بسیاری از سایت‌ها به تولید محتوا ی باکیفیت، منحصربه‌فرد و جذاب که هدف جستجوی کاربر را برآورده می‌کند، روی آورند. الگوریتم مرغ مگس‌خوار یا Hummingbird، نام یکی از الگوریتم‌های گوگل است که در سپتامبر 2013 معرفی شد.

الگوریتم تازگی محتوا یا همان Google freshness algorithm در ابتدا در سال 2009 به صورت یک الگوریتم جانبی در کنار به‌روزرسانی Google Caffeine معرفی شد. این الگوریتم در واقع شروع‌کننده پیشرفتی بود که باعث شد در سال اخیرهای نتایج جستجوها بهینه‌تر و هدفمندتر شوند. در زمان انتشار این الگوریتم بیش از 35 درصد سایت‌ها جایگاه خود را در نتایج گوگل از دست دادند. الگوریتم دزد دریایی موتور جستجو گوگل هر چند مدت یک بار شروع به بررسی صفحات نتایج جستجوی خود می کند و سارقین محتوا را پیدا کرده و رتبه ی این سایت ها را از آنها خواهد گرفت. بدین ترتیب وبسایت اصلی را شناسایی و سپس رتبه بهتری را به تولید کننده اصلی محتوا داده و سایر وبسایت های کپی کننده را با افت شدید رتبه جریمه خواهد کرد.

در واقع الگوریتم MUM قطعه بعدی پازل گوگل در راه رسیدن به یک موتور جستجوی صرفاً معنایی است که به طور مداوم در حال بهبود زمینه جستجوها و محتوا است. به همین دلیل گوگل از الگوریتم جدیدی استفاده می‌کند که بتواند این پیچیدگی‌ها را درک کند. نام این الگوریتم از عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفته شده است. در این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشینی در کل متن، گوگل می‌تواند به خوبی مفهوم و کلیت متن را درک کند. البته گوگل با آگاهی از اینکه امروزه تبلیغات یکی از منابع در آمد عموم سایت ها می‌باشد؛ با سایت هایی که به طرق مناسب و درست و با در نظر گرفتن رضایت کاربران تبلیغ می‌کنند، مشکلی ندارد. سایت های تازه تاسیس باید مدتی (بین 1 تا 4 ماه) را در سندباکس (به اصطلاح جعبه شنی) بگذرانند تا گوگل بتواند از کیفیت محتوای آنها مطمئن شود.

این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا روابط بین کلمات را در عبارات جستجو بهتر درک کند و نتایج مرتبط تری را ارائه دهد. تازگی محتوا با اولویت دادن به محتوای جدید و به روز، به ویژه در مورد موضوعات حساس به زمان، نتایج جستجو را بهبود بخشید. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا در مورد موضوعاتی که به سرعت تغییر می کنند، مانند اخبار و رویدادهای جاری، نتایج جستجوی مرتبط‌تری را ارائه دهد. در صوتی که محتوا برای کاربر ارزشمند باشد و بتواند به نیازهای کاربر پاسخ دهد اعتبار بالایی دریافت می‌کند و می‌تواند در رتبه‌های بالاتر و بهتر نمایش داده شود. نحوه کار الگوریتم گوگل مدیک به این صورت است که صفحات سایت‌ها را از لحاظ سودمند بودن بررسی می‌کند. در این فرآیند هدف اصلی نتیجه ای است که کاربر از مطالعه محتوای سایت به دست می‌آورد.

شتاب دی‌ام توصیه می‌کند که اگر صاحب کسب و کار هستید بهتر است با وارد کردن لوکیشن کسب و کارتان به راحتی به آن رونق بدهید و هم دسترسی را برای کاربران اطرافتان راحت تر کنید. این اطلاعات سپس در سرورهای گوگل ذخیره شده و زمانی که در گوگل جستجو می کنید، شما بر اساس آنچه که کراولرها پیدا و ایندکس کرده اند نتایج را مشاهده خواهید کرد. کافئین بازسازی زیرساخت سیستم ایندکسینگ گوگل برای ایندکس بهتر و سریعتر محتوا بود. در ادامه، لیستی از الگوریتم‌های گوگل از ابتدا تا سال 2024 برای آشنایی بیشتر شما ارائه شده است. ما توضیحاتی در مورد عملکرد هر یک از این الگوریتم‌ها خواهیم داد تا بتوانید بهتر با نحوه کارکرد آنها آشنا شوید. گوگل ادعا می‌کند که الگوریتم های جست‌و‌جویش را سالانه، تا چند هزاربار آپدیت می کند.

الگوریتم ونیز در سال 2012 منتشر شد و یکی دیگر از الگوریتم‌هایی است که برای بهبود سئوی محلی به کار گرفته شد. این الگوریتم به کمک گوگل مپ، آدرس IP دستگاه و GPS موقعیت جغرافیایی کاربر را تشخیص داده و از آن برای نمایش نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین نتایج هنگام جستجوهای محلی استفاده می‌کند. متا تگ‌ها بخشی از کد HTML صفحات وب هستند که اطلاعاتی را درباره صفحه به موتورهای جستجو می‌دهند. بهینه‌سازی متا تگ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این تگ‌ها به موتورهای جستجو اطلاعات مفیدی درباره محتوای صفحه می‌دهند و به بهبود رتبه صفحه در صفحه نتایج جستجو کمک می‌کنند. برای بهینه‌سازی ساختار لینک‌های داخلی سایت، ابتدا باید از استفاده از لینک‌های نامرتبط، بدون مفهوم و بی‌اهمیت خودداری کرد و به جای آن، از لینک‌هایی با انکر تکست و کلمات کلیدی مرتبط با صفحه مورد نظر استفاده کرد.

نام الگوریتم برت مخفف شده‌ی عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers به معنی «رمزگذار دوطرفه نمایش داده شده از مبدل‌ها» است. بر‌خلاف نام به ظاهر سختش، این الگوریتم برای دقیق‌تر شدن نتایج جستجو از طریق درک زبان انسان آمده است! الگوریتم برت یک ماشین یادگیری است تا زبان انسان را بهتر درک کند و برای کلمه های سرچ شده نتایج دقیق‌تر و نزدیک‌تر به هدف کاربر نمایش دهد. قبل از رونمایی گوگل از الگوریتم برت اگر یک جمله را در وب جستجو می‌کردید گوگل برای نمایش پاسخ به شما جمله را به کلمات جداگانه تبدیل می‌کرد. در نتیجه هر لینکی که در صفحه نتایج جستجو می‌دیدید مربوط به یکی از کلمات بود؛ اما اکنون گوگل با استفاده از الگوریتم برت و درک معنای کل جمله نتایج جستجو را مفیدتر ارائه می‌کند.

الگوریتم بررسی محصول یا پروداکت ریویو چیست؟ گوگل الگوریتم جدیدی را معرفی کرده است که هدف آن نوع خاصی از محتوای آنلاین است. الگوریتم بررسی محصول، تغییری در الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل است که به طور خاص محتوای بررسی محصول را هدف قرار می‌دهد. الگوریتم رقص گوگل یا Google Dance در واقع نوعی الگوریتم برای دسته‌بندی سایت‌ها در نتایج جست‌وجو است. هر زمان که یک سایت محتوایی را بروز رسانی می‌کند یا محتوای جدید را منتشر می‌کند، الگوریتم‌های گوگل این تغییر را بررسی کرده و بر اساس آن تغییری در رتبه‌بندی سایت‌ها ایجاد می‌شود. در حال حاضر بخشی از اینترنت با استفاده از الگوریتم تطبیق عصبی بررسی و رتبه‌بندی می‌شود. با این حال باید دید گوگل تا چه اندازه از این الگوریتم در موتور جست‌وجوی خود استفاده می‌کند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/