جامع رشد کسب و کار آنلاین
آشنایی با بهترین دوره های کسب و کار در ایران بیشتر از یک
از طریق این سایت میتوانید از این اینترنت کسب درآمد کنید و اگر به مشکل برخوردید تیم پشتیبانی پرتال هوای شما را دارد. فقط کافیست از طریق تیکت یا تماس تلفنی با پرتال در ارتباط باشید تا در کمترین زمان ممکن مشکل شما را رفع کنند. این ابزارها به شما کمک میکند، تا بفهمید مردم چقدر در مورد کلمات کلیدی نزدیک به کسبوکار شما در اینترنت جستجو کردهاند. شما میتوانید با استفاده از این ابزار آماری را بر اساس تعداد جستجوی ماهیانه و نمودار جستجوی سالیانه بهدست آورید. سپس با کمی مقایسه و بررسی متوجه میشوید که ایدۀ کسب و کار شما در اینترنت موفق خواهد شد یا نه. در ضمن پیشنهاد میکنیم، مقاله فروش از طریق اینستاگرام را مطالعه کنید.
شما نمی توانید با خرید یک لیست ایمیل و ارسال ایمیل برای آنها مشتری پیدا کنید. سعی کنید این موارد را در تمام کانال های بازاریابی خود یکسان سازی کنید. برای آنکه هویت برند ماندگار و به یادماندنی داشته باشید باید بتوانید ارتباط عمیق تری با مخاطب بسازید. به خاطر داشته باشید که تجربه مخاطب باید در طول تمام کانال های بازاریابی شما حفظ شود. باید دقت داشته باشید که مشتری باید پیشنهاد شما را به طور کامل درک کند. به همین دلیل باید از بیان ساده ای استفاده کنید و مواردی را مطرح کنید که به خاطر می مانند.
همچنین با پاسخ به پرسشهای عموم و کسب اعتماد بیشتر، مراجعین متعددی به مطب خواهند آمد. یک لوگوی حرفهای و چشم نواز میتواند هویت برند شما را تقویت کند. لوگو باید با محصولات یا خدمات شما هماهنگ باشد و ساده، شفاف و قابل تشخیص باشد. تمام این موارد اگر درست انجام شود می تواند مشتریان را درگیر کرده و در نهایت باعث افزایش فروش شود. محتوای درگیر کننده و جذاب برای مخاطب بسازید که ارتباط را توسعه دهید و تقویت کنید.
این روزها با توجه به شرایط جامعه و پیشرفت تکنولوژی، شاهد افت شدید درآمد بسیاری از کسب و کارهای سنتی و از طرفی دیگر پیشرفت چشمگیر استارتاپها و کسب و کارهای آنلاین هستیم. در ادامه مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم تفاوت کسب و کار سنتی و کسب و کار اینترنتی چیست. پیشبینی درآمد و هزینههای کسبوکار به شما این امکان را میدهد تا از نظر مالی برای آینده کسبوکار خود آماده شوید. هزینههای راهاندازی، تبلیغات، ابزارهای نرمافزاری و هزینههای مربوط به نگهداری وبسایت، از جمله مواردی هستند که باید در این بخش مد نظر قرار گیرند. در این میان مهم است که برای سنجش کسب و کار خود، شاخص های درستی تعریف کنید.
این پیام باید در تمام کانالهای ارتباطی شما، از جمله وبسایت، شبکههای اجتماعی و ایمیلهای تبلیغاتی، یکپارچه باشد. برای انتخاب ایده صحیح، باید ابتدا به نیازهای بازار و مشکلاتی که مردم دارند توجه کنید. میتوانید با استفاده از ابزارهای مختلف مانند Google Trends یا Keyword Planner روندهای بازار را شناسایی کرده و به ایدههایی دست پیدا کنید که هنوز به طور کامل پاسخ داده نشدهاند. تحلیل دقیق بازار میتواند تفاوت بین یک ایده موفق و یک ایده ناکام را تعیین کند. آیا دوست دارید در سفر باشید و همزمان کسبوکارتان را اداره کنید؟ این با کسب و کار آنلاین ممکن است.
مراقبت شامل آموزش، هدایت، تربیت، راهنمایی و هرکاری که برای رهبری کردن لازم است میشود. شما تا وقتی که از خودتان مراقبت نکنید از دیگران هم نمیتوانید مراقبت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با 9 نکته اساسی برای راه اندازی کسب و کار جدید خود که هیچکس به شما آن ها را نخواهد گفت آشنا شوید. یکی از ویژگیهای بارز شغلهای آنلاین، انعطاف پذیری بالای آنها است. شما میتوانید در حالی که در تعطیلات به سر میبرید و یا حتی زمانی که خواب هستید، درآمد خود را داشته باشید و به خوبی آن را مدیریت کنید. آزمایشات A/B یکی از روشهای مؤثر برای بهینهسازی صفحات مختلف سایت است.
بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند تا کسبوکار خود را به مخاطبان هدف معرفی کنید. مورد مهم دیگری که در ارتباط و پشتیبانی مشتریان باید در نظر داشته باشید، شکایات مشتریان است. مهم است که این موارد را اولا درست بشنوید و دوما به درستی این شکایت ها را هدایت کنید. برای کسب و کار اینترنتی شما حیاتی است که بتوانید شکایات مشتریان را به درستی مدیریت کنید. از طرفی این فرصت برای شما وجود خواهد داشت که با یادگیری از مشتریان و نظر و شکایت های آنها محصولات و خدمات خود را بهبود دهید. سبدهای خرید کمتری توسط مشتریانتان رها خواهد شد و تصویر برند بهتری برای شما بسازد.
برای شروع یک بیزینس آنلاین، راهاندازی یک وبسایت حرفهای و کاربرپسند امری ضروری است. وبسایت شما نه تنها باید نمایانگر برند و خدمات شما باشد، بلکه باید برای مشتریان تجربه خرید راحت و جذابی فراهم کند. یک وبسایت حرفهای میتواند تاثیر زیادی در جذب و نگهداشتن مشتریان داشته باشد. فرقی نمیکند که به فروش محصولات فیزیکی علاقه دارید، یا خدماتی مثل مشاوره، آموزش یا طراحی ارائه میدهید. با انگیزه و عزم راسخ، کار سخت و استراتژی های درست، می توانید کسب و کار اینترنتی رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. به عنوان نقشه راهی که راه شما را در دنیای جذاب کسب و کار اینترنتی روشن می کند و به شما امکان کسب موفقیت در سفر کارآفرینانه تان را می دهد.
چون این محصولات همیشه پرتقاضا هستن و با مدلهای متنوع و قیمتهای مختلف میتونی همه سلیقهها رو پوشش بدی. در نتیجه میتونی یک انتخاب خوب به عنوان ایده برای آنلاین شاپ باشه. برخی فروشگاهها برای افزایش فروش، ارسال رایگان را برای خریدهای بالای یک مبلغ مشخص ارائه میدهند. برای اطمینان از رعایت قوانین و افزایش اعتماد مشتریان، فروشگاه خود را به صورت رسمی ثبت کنید. در برخی از کشورها ممکن است برای فعالیت آنلاین نیاز به مجوزها و شماره مالیاتی خاصی داشتـه باشید.
هنگامی که فروشگاه آنلاین شما برای کسبوکار باز شده است، برخی اقدامات مهمی را باید انجام دهید تا از موفقیت مداوم آن اطمینان حاصل کنید. اقداماتی که پس از فروش انجام میدهید، و نحوه اندازهگیری و ترقی کسبوکار، مراحل مهمی هستند که میتواند کسبوکار آنلاین شما را تراز کند یا از بین ببرد. هدف سپس ادامه ارتباط و شادی آنها است، حتی پس از اینکه مشتریان شوند. این به شما امکان میدهد کسبوکاری را رشد دهید که ارزش ایجاد کرده و اعتماد مخاطبان خود را ساخته و تقویت کنید. یک پلتفرم تجارت الکترونیک میتواند به عنوان مرکز مرکزی کسبوکار آنلاین شما در نظر گرفته شود.
باید یک سیستم توسعه دهید که برای شما و تیمتان مناسب باشد تا بتوانید پیگیری کنید. وقتی تحقیقات بازار آنلاین انجام میدهید، به سادگی اطلاعاتی در مورد بازاری که قصد ورود به آن را دارید، و همچنین رقبا و مشتریانتان جمعآوری میکنید. خدمات میتوانند به عنوان وظایف انجام شده به شیوهای حرفهای و با دانش توسط یک فرد یا تیم به منظور مزیت مشتریان ارائه شوند. هزینههای حملونقل، یکی از مهمترین عوامل در انتخاب روش حملونقل است. عوامل مختلفی مانند وزن، حجم، مسافت، نوع بستهبندی و بیمه، بر هزینههای حملونقل تأثیر میگذارند.
برای مثال، یک استودیوی یوگا میتواند از طریق فروشگاه آنلاین، کلاسهای آنلاین را نیز ارائه کند. برای افزایش فروش در کسبوکار آنلاین، شما باید به چندین روش کلیدی توجه داشته باشید. مشتریان باید بتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و مراحل خرید را به سادگی طی کنند. همچنین، ارائه تخفیفهای ویژه و پیشنهادهای جذاب میتواند مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر کند. بازاریابی دیجیتال برای کسبوکارهای آنلاین بخش جداییناپذیر از استراتژیهای موفقیتآمیز است.
جایی نمیتوانید چنین پیشنهاد ارزشمندی را با چنین هزینه منصفانهای دریافت کنید. اما هر راهی هم که انتخاب کنید، باز هم یک مجموعه از مهارتهای پایهای وجود دارد که لازم است بلد باشید. نخستین ایده شما برای یک مطلب وبلاگ، طراحی وب سایت یا یک محصول جدید مشکلی ندارد زیرا بعد ها میتوانید با ایدههای بهتر آن را بهبود ببخشید. با گذشت زمان و تولید محصولات بیشتر تجربه شما هم بالاتر میرود و شما بهتر و بالغتر خواهید شد. در کنار گذاشتن ایدههای اولیهتان سعی کنید راحت باشید و بگذارید ایدههای بهتری در ذهنتان شکل گیرد. در شرایط اقتصادی امروزه و البته فضای حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، افراد زیادی به فکر داشتن یک شغل آنلاین افتادهاند.
در این روش، شما به عنوان فروشنده، با یک تأمینکننده قرار داد میبندید تا محصولات شما را تأمین کند. سپس وقتی شما محصولی را به فروش میرسانید، آن سفارش را به تأمینکننده منتقل میکنید و تأمین کننده محصول را بستهبندی و مستقیماً برای مشتری ارسال میکند. بنابراین، شما نیازی به درگیر شدن با مدیریت انبار و فرایندهای پیچیده لجستیکی ندارید. ضمن اینکه، پلتفرمهای مختلفی برای انجام دراپ شیپینگ وجود دارند که هرکدام ویژگیها و مزایای خاص خود را دارند. ازجمله محبوبترین پلتفرمها میتوان به AliExpress و Shopify اشاره کرد.
این دوره، اصول راهاندازی و مدیریت یک کسبوکار را در محیطی کارگاهی و عملی به شما آموزش میدهد و شما میتوانید تا سه ماه پس از پایان دوره نیز به محتوای آن دسترسی داشته باشید. دوره بیزینس کوچینگ و برندسازی شخصی شهاب اناری، ابزاری بسیار کاربردی برای افرادی است که قصد دارند دانش و مهارتهای خود را به درآمد بالا تبدیل کنند و برند شخصی خود را توسعه دهند. مرحله نهایی در کار آنلاین، جذب مخاطب و تبدیل این مخاطبها به مشتریان وفادار برای کسب و کار است. همانطور که گفته شد، با استفاده از امکانات یک وب سایت میتوان از میان میلیونها جستجویی که هر روز در گوگل انجام میشود، صدها و هزاران مشتری برای کار خود پیدا کرد. همچنین در اینستاگرام میلیونها مخاطب حضور دارند که میتوان با فعال نگه داشتن یک پیج، آنها را نیز جذب کرد.
فروش محصولات دستساز و شخصیسازی شده یه ایده آنلاین شاپ با سرمایه کم هستش که فوقالعادهست چون هر کسی دنبال چیزیه که فقط مال خودشه. این نوع فروش میتونه شروع برندینگ باشه و باعث وفاداری مشتریها بشه. برای شروع باید یه پیج اینستاگرام یا سایت راه بندازی و کارات رو با کیفیت بالا و طراحیهای خلاقانه ارائه بدی. مهمتر از همه اینه که با مشتریها خوب ارتباط برقرار کنی و نظراتشون رو جدی بگیری. این روزا انقدر مشغله زندگی همه زیاد شده که واقعا همه دنبال خرید راحت و سریع همه چیز حتی شده یه بسته آدامساند.
ارائه خدمت یا کالای درست در زمان درست مهمترین گام در راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا حتی بیزینسهای آفلاین است. بررسی قیمتهای رقبا و تحلیل بازار به شما کمک میکند تا قیمتهایی جذاب و مناسب برای محصولات خود تعیین کنید. ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه در زمانهای خاص نیز میتواند به جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش کمک کند. ایجاد یک آنلاین شاپ به شما این امکان را میدهد که به تعداد بیشتری از مشتریان دسترسی داشتـه باشید و محدود به موقعیت مکانی خاصی نباشید. حتی اگر یک کسبوکار محلی مانند کافه یا رستوران داشتـه باشید، با اضافه کردن فروش آنلاین، میتوانید خدماتی مانند تحویل غذا یا محصولات خود را به مشتریان ارائه دهید.
همچنین با توجه به فعالیت گسترده در این دسته شغلها، ساعت کاری مشخصی نیز برای آن باید در نظر گرفته شود. اما شغلهای دیجیتال هیچگونه محدودیتی ندارند و شما میتوانید با انتخاب آنها به عنوان منبع درآمد، در هر جای کره زمین و در هر ساعتی از شبانه روز، به وظایف شغلی خود رسیدگی کنید. بدون شک کسب و کارهای سنتی اندکی پس از شروع به کار، درآمد چندانی ندارند تا هنگامی که توسط مشتریان شناخته شوند و بتوانند فروش داشته باشند. اما کسب و کار آنلاین قادر هستند با استفاده از روشهای نوین بازاریابی به سرعت و در اندک زمانی، به سوددهی برسند. در این بخش از مقاله ابتدا به سوال کسب و کار اینترنتی چیست پاسخ خواهیم داد.
به عنوان مثال تصور کنید اولین بار کسی که حرف از تاکسی اینترنتی یا همان اسنپ زد، در مرحله اول باید یک سایت یا اپ مخصوص این کار را طراحی میکرد. چنانچه این فرد تخصص کافی در این زمینه را نداشت، باید هزینه بالایی برای طراحی یک اپ اختصاصی پرداخت میکرد که بدون شک هر کسی در ابتدای کار از عهده آن برنمیآید. در این مرحله اهمیت سرمایه گذار و نیاز به بودجه کلان برای بال و پر گرفتن ایدههای نو مشخص میشود. اگر با خواندن این عنوان هیجان زده شدهاید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید! هرچند که استفاده از ایدههای ناب و بکر در هر زمینهای نشان دهنده خلاقیت و نوآوری است، اما استفاده از این دسته ایدهها در فضای مجازی کار چندان راحتی نخواهد بود. باید بدانید که برای فعالیت در دنیای اینترنت تنها چیزی که نیاز دارید، ایده نیست بلکه به الگو نیز نیازمند هستید.
مزایای این کسب و کار اینترنتی و در دسترس بودن گسترده آموزش آنلاین، آن را به یک جایگزین محبوب برای دورههای حضوری تبدیل کرده است. شما میتوانید با طبقه بندی جذاب و تولید محتوای مرتبط و ارزشمند در مورد محصولات مشتریان را به سمت فروشگاه خود جذب کنید و نرخ تبدیل و خرید خود را افزایش دهید. می توانید با ارائه اطلاعات دقیق و کامل در مورد محصولات، عکاسی با کیفیت و تولید ویدیو و فرمت های محتوایی دیگر به مشتریان در تصمیم گیری کمک کنید. از طرفی با قیمت گذاری رقابتی و ارائه تخفیف و پیشنهادات خاص خرید، شانش گرفتن مشتریان بیشتر و همچنین خرید مشتری را افزایش دهید. مشتری میتواند از هر نقطهای از جهان سفارش دهد؛ اما به شرط دسترسی به اینترنت. این یکی از دلایلی است که سازمانها استراتژیهای کسب و کار اینترنتی را برای هدف قرار دادن مشتریان بینالمللی ترجیح میدهند.
اسکیل شیر، پلتفرمی است که به شما این امکان را میدهد تا بتوانید خلاقیتها و استعدادهای نهفته خود را شکوفا کرده و در عینحال، مهارتهای جدید را نیز یاد بگیرید. با وجود هزاران دوره آموزشی در زمینههای متنوع و متعدد، شما وارد فضایی آنلاین و خاص میشوید تا در آن بتوانید ایدههای خود را به واقعیت تبدیل کنید. در این دورهها، مهارتهای عملی و بینرشتهای از جمله رهبری، ایدهپردازی، تجزیهوتحلیل داده، و آشنایی با بازارهای جهانی به شما آموزش داده میشود. مشتریان شما بسیاری از نیازهای خود را در موتور جستجوی گوگل سرچ میکنند. داشتن یک وبسایت با ساختار مناسب و محتوای جذاب که پاسخگوی نیازهای کاربران باشد و به خوبی سئو شده باشد، شما را از سایر رقبایتان جلو میاندازد.
در کنار سایت، داشتن یک پیج خوش ساخت و حرفهای برای فعالیت و جذب مشتری از اینستاگرام لازمه هر کاری است. کسب و کار آنلاین یا اینترنتی شامل هر نوع فعالیت تجاری میشود که بر بستر اینترنت صورت میگیرد. یک کسب و کار اینترنتی می تواند شامل خرید و فروش آنلاین یا ارائه خدمات آنلاین باشد که درنهایت منجر به کسب درآمد از اینترنت شود. بلکه باید بهگونهای طراحی شود که توسط موتورهای جستجو بهخوبی ایندکس شود. بهینهسازی برای موتورهای جستجو (سئو) به شما کمک میکند تا در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو در رتبههای بالاتر قرار بگیرید و ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید.
در این راستا، آشنایی با چالشهای راهاندازی کسبوکار آنلاین و نحوه جذب مشتریان در فضای آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. برای شروع، باید یک ایده تجاری مشخص داشته باشید و آن را به خوبی تحلیل کنید. بهعلاوه، انتخاب صحیح پلتفرم مناسب برای راهاندازی فروشگاه آنلاین و پیادهسازی استراتژیهای کارآمد در جذب مشتریان آنلاین، کلیدی برای موفقیت شما خواهد بود. مجله همیار کارآفرین به عنوان یک منبع معتبر در این زمینه میتواند به شما در پیدا کردن راهکارهای مناسب کمک کند. اگر صاحب کسبوکار هستید، حتما باید به دنبال پاسخ سوال چگونه آنلاین شاپ بزنیم باشید. راه اندازی آنلاین شاپ در دنیای دیجیتال امروزی به یکی از راههای مطمئن برای راهاندازی کسبوکار و دسترسی به مشتریان بیشتر تبدیل شـده است.
در این دوره، مباحثی مانند ایدهیابی، تحقیقات بازار، مبانی مالی و حسابداری، فروش و بازاریابی، و مدیریت کسبوکار با زبانی ساده و کاربردی آموزش داده میشود. در حالت عادی شما برای شروع کسب و کار اینترنتی خود نیاز به هیچگونه مجوزی ندارید! مگر نماد اعتماد الکترونیکی وب سایت که بسیاری از درگاههای بانکی زمانی که میخواهید در وب سایت خود یک صفحه پرداخت داشته باشید از شما طلب میکنند. در حقیقت اگر نماد را برای وب سایت نداشته باشید، نمیتوانید در وب سایت خود امکان فروش چیزی را داشته باشید. یک طراحی خوب، باید بتواند هویت برند شما را بهخوبی منتقل کند و تجربه خرید دلپذیری را برای مشتریان فراهم کند.
در ادامه 5 روش این نوع ارزیابی را به منظور بررسی توانمندی ایده، شرح خواهیم داد. در مشاغل دیجیتال ارتباط با مشتری از طریق تلفن، چت، ایمیل و… امکان پذیر است. در حالی که در مشاغل فیزیکی ارتباط با خریدار صرفا به صورت حضوری انجام میشود و پس از خرید رشته ارتباط قطع میگردد. در این حالت اگر مشکلی برای کالای خریداری شده به وجود آید، دیگر پشتیبانی محصول شامل حال خریدار نمیشود. مشتریان و کاربران برای استفاده از خدمات مشاغل دیجیتال، به وبسایت و یا سایر بسترهای فراهم شده مراجعه کرده و پس از آشنایی با مزایای سرویس دهنده و محصولات آن اقدام به خرید میکنند. ابزارهایی مثل Google Analytics و Hotjar میتوانند به شما کمک کنند تا رفتار کاربران سایت خود را تحلیل کنید.
هدف ما در شتابدهنده تریگ آپ کمک به ایجاد و رشد استارتاپهای پایدار و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است. آیا شرکتهای خارج از آمریکا هم میتوانند مثل این نمونهها سرمایه جذب کنند؟بله. نمونههایی مثل ایرالو در سنگاپور یا شیپراکت در هند نشان میدهند که بازار جهانی به استعدادها و ایدههای خوب پاسخ مثبت میدهد. سایت اسکیل شیر، در بخش راهنمای مدرسها، تعداد زیادی شاخه و زیرشاخه معرفی کرده که با بررسی آنها میتوانید به گزینه مورد نظر خود برسید. این دورهها در کنار آموزش مهارتهای پایهای مثل بازاریابی، فروش و عکاسی به شما امکان میدهند تا با متخصصان این حوزهها همراه شوید. اجرای این مراحل با دقت و برنامهریزی میتواند به موفقیتهای چشمگیر در دنیای تجارت الکترونیک منجر شود.
در ادامه، برخی از مهمترین راهکارهای مقابله با این چالشها را ذکر خواهیم کرد. راه اندازی فروشگاه اینترنتی بین المللی به معنای عرضه یک تجربه خرید بینقص به مشتریان در سراسر جهان است. یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر تجربه مشتری، سرعت و امنیت تحویل محصولات است که به حملونقل و لجستیک مؤثر بستگی دارد. با انتشار مقالات مرتبط و آموزنده در حوزه محصولات و نیازهای مخاطبان، میتوانید ترافیک ارگانیک سایت خود را به طور قابلتوجهی افزایش دهید. این کار نه تنها باعث ارتقاء سئو سایت میشود، بلکه رابطهای ماندگار با مشتریان برقرار میکند.
در این مقاله آنچه را که لازم بود در مورد راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی بدانید به شما گفتیم. حالا پیشنهاد میکنم هر چیزی یادداشت کردهاید (قرار گذاشتیم اینکار را انجام دهید!) را سبک سنگین کنید، ابزارهای لازم را آماده کنید و با یک برنامهریزی خوب کارتان را شروع کنید. در هر مرحله از مسیر که باشید، بلاگ پرتال برای گام بعدی شما برنامه دارد؛ البته به شرطی که مقالات ما را دنبال کنید. نمودار رشد را نمیتوان به عنوان یک آزمون در نظر گرفت، بلکه بیشتر شباهت به یک طوفان فکری دارد. هدف از این طوفان فکری تصور تمامی مسیرهای رشد کسب و کار مورد نظر پس از گذشت چند سال از توسعه اولیه است.
اپلیکیشنها میتوانند درآمد زیادی برای سازندگان خود به ارمغان بیاورند، زیرا بسیاری از افراد حاضرند هزینه زیادی بپردازند تا بتوانند زندگی خود را با استفاده از گوشیهای هوشمند سازماندهی کنند. صاحب برنامه میتواند با اجازه دادن به برندهای مختلف برای تبلیغ در نسخه رایگان برنامه یا با راهاندازی نسخه پولی، درآمد کسب کند. پلتفرم بازار راه حلی برای افرادی است که میخواهند از فروش سود ببرند، اما نمیخواهند مستقیماً در این فرایند شرکت کنند. صاحب چنین پلتفرمی از ارائه یک فضای آنلاین به تولیدکنندگان و سایر کارآفرینان سود میبرد (مانند پلتفرم دیجیکالا). برای تامین نیازها و تقاضای مشتریان باید یک سیستم مدیریت انبار و سیستم تامین دقیق طراحی کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری