سئو برای محتوای Synthetic Biology

تولید محتوا توسط هوش مصنوعی: فرصتی نوین یا چالشی برای سئوکاران؟

مطالعه این موارد می تواند بسیار پیچیده و فوق العاده متنوع باشد زیرا میلیون ها موجود زنده برای مطالعه و راه برای مطالعه آن ها وجود دارد. در زمینه پیداکردن منابع برای تولید محتوا به چند نکته بسیار مهم باید توجه کنید تا هم اطلاعات بسیار مناسب و خوبی را بتوانید بدست آورید و هم آن که محتوا تولید شده مناسبی را ارائه دهید. این روش ‌ها تقریبا به صورت تجربی بدست آمده ‌اند و استفاده از آن ‌ها می ‌تواند در بهتر شدن محتوا های‌تان تاثیر شگرفی بگذارد. به همین دلیل، زیست شناسان اغلب تخصص در یک زمینه خاص را انتخاب می کنند و این حوزه را با جزئیات پیچیده مطالعه می کنند. آن ها از روش های پایه ای و پیشرفته تحقیق برای جمع آوری داده ها برای اثبات یا رد نظریه ها در مورد نحوه عملکرد یک موجود زنده استفاده خواهند کرد.

محتوای سئو شده باید هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد. این کار با گنجاندن کلمات کلیدی هدف شما به طور طبیعی در سراسر محتوا ، بهبود سرعت سایت و طراحی سایت به گونه ای که در تمامی دستگاه های موبایل پاسخگو باشد، انجام می شود. استفاده از زبانی ساده و روان، جملات کوتاه و منظم، و رعایت قواعد نگارشی از دیگر نکات کلیدی در نگارش مقاله محسوب می‌شود. در مقالات سئو، انتخاب عنوان جذاب، نگارش چکیده، استفاده بهینه از کلمات کلیدی، و ذکر منابع معتبر نقش مهمی در افزایش کیفیت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو دارد. بهینه سازی محتوای خود برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو می تواند خسته کننده باشد، به خصوص زمانی که عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. زمان بارگذاری صفحه، کلمات کلیدی، کیفیت محتوا و ویدیوها همه مواردی هستند که می توانند روی سئو تأثیر بگذارند.

در نتیجه، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد استراتژی‌های سئو به کسب‌وکارها ارائه دهند و به آن‌ها در بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک کنند. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI) دیگر فقط یک ابزار کمکی برای سئو نیست، بلکه به بخش اصلی آن تبدیل شده است. الگوریتم‌های یادگیری ماشین (Machine Learning – ML) در گوگل مانند RankBrain و BERT به شدت بهبود یافته‌اند و اکنون می‌توانند زمینه (Context) و منظور واقعی (Intent) جستجوهای کاربران را بهتر درک کنند. این یعنی دیگر نمی‌توان فقط با استفاده از کلمات کلیدی خاص در متن، انتظار رتبه بالا داشت؛ بلکه باید محتوایی نوشت که واقعا به سوالات کاربران پاسخ بدهد. Chatbots و موتورهای تولید محتوا نیز در حال تغییر نحوه ارائه اطلاعات هستند و حتی گوگل از مدل‌های زبانی پیشرفته مانند MUM (Multitask Unified Model) برای درک بهتر مطالب استفاده می‌کند.

همچنین Surfer SEO می‌تواند به صورت خودکار، متن‌ها را برای بهینه‌سازی سئو ویرایش کند که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود. علاوه بر این، داده‌کاوی به سئوکاران امکان می‌دهد تا بتوانند عملکرد و رتبه‌بندی صفحات سایت خود و رقبا را برای کلمات کلیدی مختلف به خوبی پیش‌بینی کنند. با داشتن چنین پیش‌بینی‌هایی، سئوکار می‌تواند بهترین استراتژی‌ها را برای ارتقای رتبه سایت اتخاذ نماید. در مجموع تمام این استراتژی های گفته شده به شما کمک می کنند تا یک برنامه تولید محتوای منسجم و کارآمد بسازید که نتایج بهتر، ترافیک بیشتر، دیده شدن بهتر و رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو کسب نمایید. همانطور که می دانیم، گوگل در حال شناسایی و حذف محتواهایی است که توسط هوش مصنوعی تولید شده و ارزش کمی به نتایج جستجو اضافه می کند.

از ابزارهایی مثل AnswerThePublic، Google Suggest یا حتی بخش People Also Ask گوگل استفاده کن تا بفهمی چه سوال‌هایی رو بیشتر می‌پرسن. اما کلمه کلیدی "بهترین قفس برای توله سگ‌ها" هم هدف تراکنشی داره و هم تجاری. برای این کلمه، گوگل یه راهنمای مقایسه‌ای و پست‌های لیستی از بهترین قفس‌ها رو نشون می‌ده، به‌علاوه، فیلترهایی هم کنار صفحه هست که می‌تونی براساس اندازه، ویژگی‌ها، یا قیمت قفس‌ها جستجو رو محدود کنی. این پیش‌بینی‌ها به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد اهداف سئوی خود را بهتر تنظیم کنند. امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و ظهور فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، استفاده از آن‌ها در سئو نیز روند رو به رشدی داشته است. هوش مصنوعی قادر است با تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات، الگوها و روندهای مختلفی را شناسایی کند.

از قابلیت های دیگه این ابزار کاربردی میتونیم به آنالیز رقبا اشاره داشته باشیم. با استفاده از CalRank اطلاعاتی در مورد روش های برتری پیدا کردن نسبت به رقبا هم به شما ارائه میشه. پیش‌بینی می‌شود هوش مصنوعی مورد استفاده در سئو، در آینده با سایر فناوری‌های نوینی مانند بلاک‌چین، اینترنت اشیاء و واقعیت افزوده همگرا شود تا قابلیت‌ها و کارایی آن‌ها ترکیب و گسترش یابد. به عنوان مثال می‌توان به امکان ثبت اطلاعات سئو و تعامل با کاربران در بستر بلاک‌چین به منظور شفاف‌سازی بیشتر و اعتمادسازی اشاره کرد. استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته آن، نیازمند صرف هزینه‌های گزافی برای خرید نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای تخصصی است.

ابزار سئو AI یک برنامه رشد سفارشی را در اختیار شما قرار می دهد که شامل هشدارهای هدف سفارشی برای کمک به شما در سئو می شود. با استفاده از داده‌های SERP، این ابزار می‌تواند به سرعت یک پیش‌نویس خودکار ایجاد کند، که به کاربران امکان می‌دهد در صورت لزوم ویرایش، بررسی واقعیت یا بازنویسی کنند. RankIQ خلاصه‌ای از محتوای SEO را ارائه می‌کند و موضوعاتی را که الگوریتم Google می‌خواهد شما را پوشش دهد، شناسایی می‌کند و به شما امکان می‌دهد در عرض چند دقیقه یک طرح کلی وبلاگ ایجاد کنید. RankIQ که به طور خاص برای وبلاگ نویسان و مشاغل دارای وبلاگ طراحی شده است، یک جعبه ابزار SEO است که به کاربران کمک می کند تا پست های وبلاگی بهینه شده برای سئو ایجاد کنند. خوشبختانه Pro Rank Tracker یک ابزار SEO است که به‌روزرسانی‌های خودکار روزانه و همچنین به‌روزرسانی‌های درخواستی را ارائه می‌کند. علاوه بر این، ویژگی ردیابی بین‌المللی آن می‌تواند رتبه‌بندی شما را در سطح جهانی و به چندین زبان ردیابی کند.

هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای آموزش و تحلیل بهینه، نیازمند دسترسی به حجم بسیار زیادی از داده‌های با کیفیت و به‌روز هستند. جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و پردازش این حجم از داده‌ها مستلزم صرف هزینه و زمان قابل توجهی است و می‌تواند یک چالش مهم محسوب گردد. هوش مصنوعی با توانایی تحلیل ساختار، الگوها و محتوای صفحات، می‌تواند پیشنهادها و راهکارهای ارزشمندی برای بهینه‌سازی آن‌ها ارائه کند که منجر به بهبود سئو می‌شود. برای تولید یک محتوا و انتشار آن باید کلی زمان گذاشت و بعد از طریق شبکه های اجتماعی و ایمیل به کاربران، به بیشتر دیده شدن آن کمک کرد. البته اگر محتوای شما به دیسکاور گوگل راه پیدا کند، در مدت زمان کم، ورودی زیادی تجربه می کنید و ترافیک سایتتان افزایش خواهد داشت. با وجود مزایای متعدد، استفاده از هوش مصنوعی در نگارش مقالات با چالش‌هایی نیز همراه است.

این ابزار می‌تواند ایده‌هایی برای نوشتن به شما بدهد، متن‌های شما را برای بهبود جریان بازنویسی کند، طرح‌هایی را برای نویسندگان تهیه کند تا آنها را تکمیل کنند، یا کل بخش‌های محتوای SEO پسند را تولید کند. در این مقاله، به معرفی 7 اپلیکیشن هوش مصنوعی می‌پردازیم که می‌توانند در تولید محتوای سئو شده برای گوگل نقش موثری ایفا کنند. وقتی چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی مشابه رتبه می‌گیرن، گوگل نمی‌تونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نشون بده و ممکنه همه صفحات رو با هم پایین بیاره. باید صفحات مشابه رو ترکیب یا بهینه کنی تا یکی از اون‌ها به عنوان صفحه اصلی رتبه بگیره. ممکنه محتواهای قدیمیت نیاز به به‌روزرسانی داشته باشن یا حتی بعضی از صفحات دیگه نیازی به وجودشون نباشه.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور هوش مصنوعی، ابزارها و تکنیک‌های جدیدی برای بهبود سئو به وجود آمده‌اند. در این مقاله، به بررسی نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سئو و بهینه‌سازی سایت می‌پردازیم چون این روزها بحث سئو سایت با هوش مصنوعی بسیار داغ است. این ابزار به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد که دقیقاً براساس نیازهای سایت شما است و می‌تواند بهبود چشم‌گیری در رتبه سایت به وجود آورد. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک سایت بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو (SEO) برای رقابت در فضای آنلاین ضروری است. یکی از تکنولوژی‌های نوظهور که به شدت در این حوزه به کار گرفته شده، هوش مصنوعی (AI) است. استفاده از هوش مصنوعی در سئو سایت، به کسب‌وکارها و وب‌مسترها این امکان را می‌دهد که به طور هوشمندانه و خودکار سایت خود را بهینه‌سازی کنند و به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کنند.

نوشتن مقالات سئو با هوش مصنوعی فرآیند تولید محتوا را ساده‌تر و کارآمدتر کرده است. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید محتوایی باکیفیت و بهینه برای موتورهای جستجو تولید کنید و ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. با این حال، نباید از نظارت انسانی غافل شد؛ ترکیب خلاقیت انسانی و دقت هوش مصنوعی بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. بهینه سازی تصاویر و ویدیوها در یک وب سایت می تواند به طور قابل توجهی رتبه بندی آن را در موتورهای جستجو بهبود بخشد. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند تصاویر و ویدیوهای یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کنند و توصیه هایی برای بهینه سازی آنها ارائه دهند.

این ابزار از هوش مصنوعی برای ایجاد نقشه‌های موضوعی مطابق با نیازهای شما استفاده می‌کند و عناوین وبلاگ و ایده‌های محتوا را در یک لحظه به شما می‌دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئوی خارجی، اینه که ببینی رقبای موفق تو از چه لینک‌هایی استفاده می‌کنن. بررسی پروفایل لینک‌های رقبا بهت کمک می‌کنه بفهمی که اون‌ها از کجا لینک گرفتن و چه سایت‌هایی بهشون اعتماد کردن. لینک‌های داخلی باعث می‌شن موتورهای جستجو به‌خوبی ساختار سایتت رو بشناسن و صفحات مهم رو بهتر ایندکس کنن. علاوه بر این، لینک‌های داخلی تجربه کاربری رو بهبود می‌بخشن و کمک می‌کنن کاربران راحت‌تر به بخش‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنن. افرادی که در حوزه سئو فعالیت داشتن، به خوبی از سختی این کار و کسب رتبه های بالای موتورهای جستجو مطلع هستند.

مقاله نویس آن یک گردش کار هدایت شده برای خودکارسازی طرح و ایجاد محتوا بر اساس داده های SERP ایجاد می کند. و ویرایشگر آن بازخورد و توصیه هایی را در زمان واقعی برای افزایش دید پست های شما ارائه می دهد. اگر می‌خواهید همچنان که سئو به تغییر چشم‌انداز بازاریابی ادامه می‌دهد، رقابتی بمانید، وقت آن است که در نظر بگیرید که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به برند شما کمک کند. برای مثال، در زمینه تولیدات صنعتی، مانند درخواست مطلب درباره تولید سنگ‌شکن فکی و سرند، دیده شده که چت‌جی‌پی‌تی مطالب بسیار مشابهی را ارائه کرده است. این شباهت می‌تواند منجر به کاهش ارزش محتوای تولید شده از دید موتورهای جستجو شود. صفحات یتیم به صفحاتی گفته می‌شه که هیچ لینکی از صفحات دیگه سایت بهشون داده نشده.

این موتور جستجو برای تشخیص این که این محتوا چه قدر برای کوئری (Query) کاربران مفید است، ابتدا از الگوریتم جستجوی معنایی (Semantic Search) کمک می‌‎گیرد. چینش تصاویر در جستجوی تصویری گوگل (Google Image Search) هم کاملاً تحت تأثیر انتیتی‌ها است. این داده‌ها در قسمت‌هایی مانند نام تصاویر، عنوان تصویر در وب‌سایت، توضیحات و متن جایگزین (Alt Text) گنجانده می‌شود. Rytr قصد دارد مشکل رایج نویسندگان هوش مصنوعی را حل کند – واقعیتی که بسیاری از آنها مانند ربات‌ها می‌نویسند، نه افراد واقعی. این ابزار نمونه‌هایی از نوشته‌های خودتان را تجزیه و تحلیل می‌کند تا یاد بگیرد چگونه به سبک و لحن شما بنویسد. سپس، می‌توانید از آن برای ایجاد هر چیزی، از ایمیل‌ها گرفته تا پست‌های وبلاگ SEO پسند، استفاده کنید.

علاوه بر این، جستجوهای صوتی محلی (Voice Local Search) رو به افزایش است، به این معنا که کاربران با جملاتی مثل “کافه نزدیک من” یا “بهترین مکان برای خرید لباس در تهران” به دنبال اطلاعات هستند. در نتیجه، بهینه‌سازی محتوای محلی (Local Content) و استفاده از عبارات مکالمه‌ای در سئو محلی اهمیت بالایی دارد. کسب‌وکارهایی که از نظرات مشتریان، نقشه گوگل و بهینه‌سازی موبایل استفاده کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن در جستجوهای محلی خواهند داشت. گوگل در سال‌های اخیر به سمت جستجوی چندوجهی (Multisearch) حرکت کرده است، به این معنی که کاربران می‌توانند همزمان از متن، تصویر و صدا برای یافتن پاسخ‌های خود استفاده کنند. قابلیت‌هایی مانند Google Lens به کاربران امکان می‌دهند که با گرفتن عکس از یک شیء، اطلاعات مربوط به آن را پیدا کنند. این یعنی سئو فقط محدود به متن نیست، بلکه بهینه‌سازی تصاویر (Image SEO) و استفاده از متا دیتاهای تصویری (Alt Tags, Structured Data) نقش مهم‌تری در رتبه‌بندی پیدا کرده‌اند.

Content Assistant می‌تواند ایده‌ها، طرح‌های کلی، پاراگراف‌ها و محتوای ایمیل وبلاگ را تولید کند. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. اگه وقتت محدوده، می‌تونی هر بخشی که بیشتر به کارت میاد رو انتخاب کنی و بعداً هر وقت آماده بودی برگردی و بقیه موارد رو هم انجام بدی. مثلاً یه پست وبلاگ از beChewy که برای عبارت "چطور یه توله سگ رو به قفس عادت بدیم" رتبه گرفته، از تصاویر باکیفیت استفاده کرده که هر مرحله رو نشون می‌ده. یک راه دیگر برای محک زدن و بررسی محتواهای خودمان در برابر رقبا، بررسی آن از لحاظ طول محتوا است.

با Scalenut، می توانید حجم جستجو و ارتباط کلمات کلیدی بالقوه را با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل کنید. هوش مصنوعی می‌تواند به تحلیل شبکه‌های لینک‌ها بپردازد و استراتژی‌های مؤثری برای ایجاد لینک‌های ورودی (backlinks) ارائه دهد. این ابزارها می‌توانند سایت‌های معتبر و مرتبط را شناسایی کرده و پیشنهاداتی برای ایجاد همکاری با آن‌ها ارائه کنند. لینک‌های شکسته تجربه کاربری بدی ایجاد می‌کنن و می‌تونن به سئوی سایتت آسیب بزنن. ابزارهایی مثل Screaming Frog و Ahrefs بهت کمک می‌کنن تا لینک‌های شکسته رو پیدا کنی و اونا رو اصلاح یا ریدایرکت کنی.

از دیگر نمودهای انتیتی در SERP، می‌توان به خوشه‌های نیت (Intent Clusters) اشاره کرد. وقتی کاربر یک موجودیت را جستجو می‌کند، گوگل مجموعه‌ای از اطلاعات خوشه‌ای را برای این انتیتی نمایش می‌دهد که همه آنها به‌نوعی با نیت و هدف کاربر ارتباط دارد. اگر در وب‌سایت خود این عناوین مرتبط با این موجودیت را به‌صورت خوشه‌ای پوشش داده باشید، گوگل شما را جزو منابع برتر این عناوین نشان می‌دهد. وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو می‌کند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن می‌بیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتی‌های خاص نمایش داده می‌شود). پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصه‌ای را به‌‌صورت خودکار در مورد موجودیت‌ها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش می‌دهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ببینند.

یادگیری ماشین یکی از پرکاربردترین شاخه‌های هوش مصنوعی در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. یادگیری ماشین به الگوریتم‌هایی اطلاق می‌شود که قادرند با بررسی الگوها در داده‌ها، یاد بگیرند و خود را برای پیش‌بینی یا تصمیم‌گیری در آینده تطبیق دهند. سئوکاران از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل الگوهای مختلفی همچون رفتار کاربران، عملکرد کلمات کلیدی، میزان بازدید و ترافیک سایت و غیره بهره می‌برند. خروجی این تحلیل‌ها، توصیه‌ها و پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد سئو در زمینه‌های مختلف از جمله بهینه‌سازی محتوای متنی و تصویری، اصلاح ساختار و معماری اطلاعاتی وب‌سایت و غیره خواهد بود. امنیت وب سایت برای سئو بسیار مهم است، زیرا موتورهای جستجو وب سایت های امن را در رتبه بندی خود در اولویت قرار می دهند.

هر برند و سایتی از تولید محتوا خود هدف و برنامه خاصی را دنبال می کند سعی کنید اهداف واضح و قابل اندازه گیری تعریف کنید. آیا می خواهید سرنخ ایجاد کنید؟ آگاهی از برند را افزایش دهید؟ مشتریان خود را آموزش دهید؟ شناسایی اهداف محتوا به شما کمک می کند تا به طور موثرتری برنامه ریزی کنید. به روزرسانی های گوگل در مارس 2024 محتواهای بی ارزش را در نتایج جستجو تا 40٪ کاهش داد. بسیاری از وب سایت ها جریمه شدند و برخی به طور کامل از فهرست جستجو حذف شدند. تحلیل کردن رقبای هم حوزه کاری یکی از نکات مهم آموزش سئو محتوا می باشد که به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا نقاط قوت و ضعف استراتژی های محتوای رقبای خود را درک کنند. آژانس خلاقیت انجام سئو، با هدف ارائه خدمات سئو برای سایت ها و کسب و کارها شکل گرفت و در طول مدت فعالیت خود توانسته به بسیاری از سایت های فروشگاهی، خدماتی و پزشکی جهت افزایش بازدید و شناخته شدن، کمک کند.

اما اگه این علامت نباشه، یعنی هنوز از HTTP استفاده می‌کنی و نیاز داری که به HTTPS مهاجرت کنی. این کار به افزایش اعتماد کاربرات هم کمک زیادی می‌کنه، چون HTTPS اطلاعات کاربران رو در برابر هکرها محافظت می‌کنه. اگه از هدینگ‌های مرتبط و منظم استفاده کنی، شانس رتبه گرفتن کلمات کلیدی ثانویت بیشتر می‌شه. متا دیسکریپشن یه توضیح کوتاهه که به گوگل و کاربران نشون می‌ده پست وبلاگت درباره چیه. با اینکه مستقیماً روی رتبه‌بندی تاثیر نمی‌ذاره، اما می‌تونه باعث بشه کاربران بیشتری روی لینک پستت توی نتایج گوگل کلیک کنن.

نوشتن مقالات سئو با هوش مصنوعی همچنین به شما امکان می‌دهد تا نوع خلاقیت، تعداد نتایج و طول هر نتیجه را به دلخواه تعیین کنید. در نهایت، با تولید تصاویر باکیفیت و بهینه‌سازی شده، به زیبایی بصری محتوا کمک می‌کند. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از فرآیندهای پیچیده‌ای است که نیازمند تحلیل‌های فراوان و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک است. هوش مصنوعی با قابلیت‌های تحلیلی پیشرفته، می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. الگوریتم RankBrain یکی از الگوریتم‌های گوگل است که از هوش مصنوعی برای تحلیل و فهم بهتر معنای کلمات کلیدی و جستجوها استفاده می‌کند.

گوگل وقتی سایتتو می‌خزه (crawl می‌کنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمی‌تونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه. این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته می‌شه، اگه رفع نشن، می‌تونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. برای اینکه مطمئن بشی نسخه‌های تکراری سایتت ایندکس نشدن، می‌تونی از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنی و نسخه‌های مختلف سایتت رو بررسی کنی. همچنین با استفاده از ریدایرکت 301 می‌تونی تمام نسخه‌های تکراری رو به نسخه اصلی هدایت کنی. این سوالات می‌تونن ایده‌های خیلی خوبی برای نوشتن محتوا یا حتی ساختن یه بخش FAQ (سوالات پرتکرار) روی سایتت باشن که هم نیازهای کاربر رو برطرف کنه و هم به سئو کمک کنه. استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics یا Google Ads هم می‌تونه کمکت کنه تا بفهمی چه کلمات کلیدی منجر به فروش و درآمد می‌شن و باید روی اون‌ها بیشتر تمرکز کنی.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/